De week van... Rinske Hoogwout

Hoihoii, mijn naam is Rinske Hoogwout en deze week zal ik jullie meenemen in mijn leven. Ik zit nu in het eerste jaar van Economie (IBEB) & Recht en ik heb deze week een aantal leuke activiteiten, met als hoogtepunt de eerstejaarsreis, op de planning staan, waarbij ik jullie zal meenemen.

Maandag 8 november

In dit nieuwe blok is mijn maandag eigenlijk een heel chill dagje. Ik heb één college die ik eigenlijk toch niet volg, dus in principe heb ik een extra lang weekend. Mijn week begon dan ook erg relaxt. Ik had me voorgenomen om twee colleges microeconomics terug te kijken, maar ik ben twee weken geleden weer begonnen aan Grey’s anatomy, dus dat had natuurlijk voorrang (Ik zit nu al weer in seizoen 6, oeps). Ik kom uit Rotterdam en woon momenteel nog thuis. Twee keer per week kook ik en vandaag was weer zo’n dag. Na wat receptjes te hebben gezocht en boodschappen te hebben gedaan maakte ik een heerlijke vegetarische goulash. Ik heb zelf nog nooit goulash gegeten en ik eet geen vlees dus ik heb geen idee of het smaakte zoals het hoorde, maar lekker was het in ieder geval zeker. De rest van de avond heb ik toch nog even iets aan eco gedaan en voor de rest vooral heel veel medische kennis door mijn serietje opgedaan.

Dinsdag 9 november

Vanochtend begon de dag vroeg, want ik moest om half 9 bij de fysio zijn. Twee jaar geleden heb ik een blessure opgelopen bij de hockey en daarvoor kom ik nog steeds wekelijks op dinsdag bij de fysio. Van 11 tot 13 en 15 tot 17 uur had ik colleges en tussendoor ben ik met een vriendin even iets gaan drinken. Toen ik ‘s avonds thuis kwam, ben ik boodschappen gaan doen en weer lekker gaan koken. Deze keer stond een champignonsoep op het programma. Na mijn avondeten had ik nog maar kort de tijd om uit te rusten en mijn serietje te kijken om vervolgens om 20:30 weer op het hockeyveld te staan. Daarna heb ik getraind tot 22:00 en ben daarna met mijn team nog wat drankjes gaan doen. Na een lange dag ging ik zodra ik thuis was me snel klaarmaken om weer te gaan slapen. Want die slaap heb ik erg nodig deze dagen.

Woensdag 10 november

De dag begon op tijd met een vergadering van de mediaco en marco om half 10. Na die vergadering ben ik naar de stad gegaan om in de Hema te gaan studeren met wat vrienden. Doordeweeks is het daar redelijk rustig en er zijn allemaal werkplekken met stopcontacten. Bovendien is het restaurant erg dichtbij: de ideale plek om te studeren dus. Na 5 uur lang geknald te hebben was het weer tijd om naar de uni te gaan voor de tweede vergadering op de dag, met nu alleen de mediaco. Toen ik thuis kwam rond 19 uur was het weer tijd om te koken en heb ik de notulen van de vergadering nog verwerkt. Na het avondeten ben ik begonnen met het bakken van een appeltaart voor mijn vriend en zijn gezin, want zij zaten even in quarantaine.

Donderdag 11 november

‘s Ochtends ging ik verder met de appeltaart, want die moest nog afgebakken worden. Toen die uit de oven en afgekoeld was heb ik die langsgebracht. Daarna kwam ik weer thuis om om tijd te lunchen, want van 13-17u had ik weer werkgroepen. Toen ik terugkwam moest ik nog allemaal dingen regelen en inpakken om de volgende dag op reis te kunnen naar Brugge. ‘S avonds zou ik eigenlijk nog een 11/11 feest hebben op de zeilvereniging waar ik lid ben, maar ik was in slaap gevallen oeps. Toen ik eenmaal weer wakker werd was het te laat om nog te gaan, dus heb ik er maar voor gekozen om lekker verder te slapen.

Vrijdag 12 november

De andere dagen zeurde ik al dat het vroeg was, maar vandaag was het écht vroeg. Mijn wekker stond om 6 uur en ik moet zeggen dat die al lang niet meer zo vroeg heeft gestaan. Ik heb echt respect voor alle mensen die ver moeten reizen in de vroege ochtend. Maar goed, even door met mijn dag. Om half 8 verzamelden we op centraal om een busrit te maken van 2,5 uur naar Brugge. Toen we aankwamen in Brugge moesten we een klein stukje lopen naar de Bauhaus Bar, ons hostel. Daar werden de sleutels verdeeld en belandde ik in een gezellige 12 persoons meidenkamer. Erg lang om uit te pakken hadden we niet, we gingen snel door richting een park voor de volgende activiteit. Eerst kregen we de opdracht om met ons groepje bij een supermarkt lunch te kopen van een bedrag zo dicht mogelijk bij de 23 euro. Helaas was de 6 cent afwijking van mijn groepje niet genoeg om te winnen. Na deze activiteit hadden we een stadsspeurtocht met allemaal leuke opdrachten, die eindigde bij een restaurant voor avondeten. Het avondprogramma bestond uit een kroegentocht die begon bij onze eigen Bauhaus Bar en eindigde bij café Pick, waar wij uiteindelijk de hele avond hebben gedanst.

Zaterdag 13 november

Ik begin steeds meer te twijfelen of ik wel een ochtendmens ben. Om 9 uur stond het ontbijt voor ons klaar, wat natuurlijk betekende dat de wekker zo laat mogelijk stond. Na het ontbijt gingen we naar het museum Chocostory om alles te leren over de herkomst van chocolade. Na het museum gingen we lunchen en hadden we vrije tijd. Later in de middag moesten we een flink stuk lopen naar een bierbrouwerij, waar wij een demonstratie kregen over hoe bier werd gemaakt en dit speciaalbier mochten proeven. Dit bier bleek uiteindelijk een triple te zijn, wat zeker gevoeld werd. ‘s Avonds ben ik met een vriendin gaan eten bij een Indiaas restaurant. Zelf hou ik erg van pittig eten, dus ondanks de waarschuwing van de ober dat mijn bestelling erg pittig was dacht ik oh joh hij overdrijft vast. Nou laat me jullie vertellen, al mijn smaakpapillen zijn afgebrand. Voor het avondprogramma stond voor ons een spelletjesavond klaar bij een Irish pub. Later zijn we nog naar een club achtig iets gegaan, waar we uiteindelijk een eigen ruimte met bar en paal (erg veel leuke video’s zijn hiervan) voor de In Duplo mensen hadden.

Zondag 14 november

Ik keek eerst erg tegen deze dag op qua vermoeidheid, maar uiteindelijk heb ik het erg leuk gehad. We hadden de hele dag vrije tijd en die hebben we zeker benut. Na wat door de stad gewandeld te hebben en wat winkels bezocht te hebben, heb ik heerlijk geluncht in een restaurantje. Later zijn we nog wat souvenirtjes gaan kopen en hebben we nog een boottochtje door de grachten van Brugge gemaakt. Daarna hebben we nog een Belgische wafel gehaald, want we werden al twee dagen verleid door de geur op de straten. Als allerlaatste activiteit zijn we in de bar van het hostel nog wat gaan drinken. Toen was het echt tijd om te gaan en liepen we weer terug naar de bus. We waren nog niet weg of ik lag al te slapen ongeveer, zo kapot was ik. ‘s Avonds heb ik lekker met mijn familie gegeten en verteld over de reis en ben ik erg snel in slaap gevallen.